Saturday, April 6, 2013

Kesan gigitan charlie




Lepas satu, satu yang jadi pada Aina. Macam yang awin bagitau sebelum ni, kulit Aina ni sensitif sangat. Pantang kena gigit sikit, mesti ada bekas. Gambar atas ni, Awin pun tak pasti Aina kena gigit dengan apa. Mak Awin cakap mungkin semut. Tapi Awin letak kejap je Aina atas katil Awin.

Sebelum ni, memang Aina tidur sekali atas katil Awin. Tapi sejak ada semut atas katil, Awin dah asingkan tempat tidur Aina, Aina tidur dalam katil dia. Kalau bukan semut, mak Awin cakap mungkin charlie.

Awin cuba cari di internet kesan gigitan charlie. Salah satunya, pic ni dari blog http://anakmama89.blogspot.com

                           
                                

Aina pun ada kesan yang sama. Mungkin betul. Awin ambil separuh hari kerja untuk bawa Aina ke klinik. Family first. Awin ke Poliklinik Yazmeen Mahanum. Aina dari dalam perut memang dah mula wat checkup dekat situ. Jadi, dah biasalah dengan Dr.Mahanum. Bila jumpa doktor, doktor pun tak pasti serangga apa yang gigit Aina. Doktor cuma cakap, gigitan serangga dan dia bagi ubat sapu dan ubat antibiotik.

Lepas beberapa lama sapu ubat tu, macamnilah kaki Aina. Harap lepas ni, tak adalah binatang nak gigit dia lagi. Gigitlah mama atau ayah dia ke, orang lain ke. Kesian Aina. Dia tak tahu apa-apa pun.


Masih nampak parutnya.


No comments:

Post a Comment